První elektrický vibrační válec

Ammann eARX26-2

Výrazné snížení nákladů na provoz

Nový lehký tandemový válec eARX 26-2 vyráběný ve společnosti Ammann je vybaven plně elektrickým pohonem, který může fungovat až 18 hodin (a někdy i déle) bez dobíjení. Jedná se o vůbec první, sériově vyráběný, plně elektrický vibrační válec.

Absence spalovacího motoru činí eARX 26-2 extrémně tichým během provozu. Hladina hluku na provozní stanici je o 46 % nižší než u dieselové verze tohoto válce.

Inovativní koncepce hnacího ústrojí eliminuje téměř všechny hydraulické komponenty. Ekologický dopad je snížen snížen – a celkové náklady na vlastnictví a provoz jsou výrazně sníženy – výměnou vznětového motoru a jeho chladicího systému.

Důležitými prvky jsou kromě elektrického pohonu i design válce, konstrukce běhounu, plošina pro obsluhu a motorový prostor.

Výkonná baterie

Válec eARX 26-2 je vybaven výkonnou baterií a elektromotory pro hlavní pohon a vibrační okruhy. Pryč jsou konvenční spalovací (dieselové) motory, hydrostatický pohon a chladicí okruhy.

Klíčová je pokročilá 48voltová baterie s kapacitou 600 Ah/31,5 kWh. Technologie baterie s označením LiFePO4 je jedinečná, protože každý vnitřní článek baterie je samostatně chráněn. Díky tomu je celé balení ohnivzdorné, což zvyšuje bezpečnost.

Technologie vibračního válce poskytuje prodloužený provoz na jedno nabití. V závislosti na staveništi a požadavcích na stroj může eARX26-2 fungovat až 18 hodin bez nutnosti dobíjení. To znamená, že stroj musí být nabíjen pouze jednou za typický pracovní den, obvykle na konci pracovní směny (v závislosti na podmínkách na pracovišti).

Všechny elektropohony a vibrační motory jsou standardně vybaveny rekuperačním mechanismem. Když se stroj zastaví nebo když se vypnou vibrace, elektromotory pokračují ve výrobě energie – a posílají ji do hlavní baterie, aby se zvýšilo nabití.

Strojní nabíjení

Baterii lze dobíjet pomocí rekuperačního procesu během provozu stroje – nebo pomocí nabíječek, když stroj není v provozu. Nabíjení je rychlé, snadné a nevyžaduje žádné speciální nástroje. K dispozici jsou dva nabíjecí systémy:

  • Palubní nabíječka – 50-ampérový nabíjecí systém s dobou nabíjení 12 hodin (od 0 % do 100 % kapacity baterie)
  • Externí nabíječka – nabíjecí systém 200 A s dobou nabíjení 3,5 hodiny (od 0 % do 100 % kapacity baterie)

Baterie LiFePO4

se vyznačuje dlouhou životností a vysokým počtem nabíjecích cyklů. Baterie pravděpodobně vydrží po celou dobu životnosti vibračního válce.

Obsluha může nepřetržitě sledovat úroveň nabití baterie. Při poklesu nabití na 10% se na multifunkčním displeji odešle automatické upozornění. Pokud hladina klesne na 3%, systém automaticky vypne vibrátor, aby šetřil energii pro jízdu stroje do nabíjecí zóny.

Další důležitou výhodou jsou okolní provozní teploty. Teplotní rozsahy jsou širší než u Li-ion baterií a dalších běžných technologií. LiFePO4 baterie mohou fungovat pod bodem mrazu – konkrétně od -10 °C (14 °F) – až do 60 °C (140 °F).

Jedinečný výkon

Plně elektrický pohon nabízí jedinečnou možnost 100% kontroly trakce. Ammann Traction Control (ATC) je schopen přesně distribuovat hnací sílu na běhouny bez jakýchkoli prodlev nebo ztrát v přenosu síly, což z něj dělá nejlepší stroj pro stoupání na trhu.

Elektrické hnací motory vyžadují více místa než hydrostatické motory. Proto byl vyžadován inovativní přístup k návrhu vibračního běhounu. Společnost Ammann vyvinula patentované řešení, které umožňuje, aby byly hnací motory instalovány uvnitř běhounů a uvnitř obrysu eARX 26-2. To znamená, že pro obsluhu neexistují žádná omezení při práci v blízkosti překážek.

Elektromotory pohonu také přinášejí přesnější ovládání vibrační jednotky. To umožňuje řízení frekvence, které je na trhu jedinečné. Nastavení vibrací lze upravit od 55 Hz do 66 Hz pro vysoce kvalitní a efektivní výstup zhutnění.

Klíčovým vylepšením je snadné přepínání mezi jízdními režimy, které lze nyní nastavit pomocí elektrického ovládání. Měkký pohon umožňuje plynulé a plynulé přizpůsobení změnám směru – zvláště důležité při práci na asfaltu. Pevný disk rychle reaguje na změny směru. Tzv. Panic-Stop system zastaví stroj naprázdno, pokud obsluha provede velmi náhlou změnu směru nebo výrazně upraví polohu pojezdové páky.

Komfort obsluhy

Stanoviště obsluhy je v souladu s kompletní řadou lehkých kloubových tandemových válců Ammann. To zahrnuje technické výhody, které zlepšují provoz stroje, což má za následek snazší ovládání, vyšší produktivitu a vyšší komfort obsluhy.

Plošina řidiče je izolována pryžovými tlumiči, které omezují vibrace, které se dostávají k obsluze. Absence spalovacího (dieselového) motoru snižuje dodatečné vibrace, díky čemuž je jízda velmi hladká při přepravě nebo statickém použití.

Všechny indikátory a ovládací prvky jsou pohodlně umístěny a viditelné na palubní desce a multifunkčním displeji. Obsluha může snadno sledovat nabití baterie, zatížení a rekuperaci.

Hodí se pro mnoho aplikací

Stroj se dobře hodí na staveniště citlivá na zvuk, jako jsou přeplněná místa, centra měst a historické a obytné oblasti. eARX 26-2 se skvěle hodí také pro noční práci.

Absence vznětového motoru a konstrukce následné úpravy eliminuje emise výfukových plynů. Proto můžete se strojem pracovat také uvnitř budov a na podzemních staveništích, jako jsou např. tunely.

Intuitivní ovládání a snadno vysvětlitelné ovládání jsou velkou výhodou pro ty, kteří poskytují školení koncovým uživatelům, pro ty, kteří si pronajímají na krátkou dobu, nebo pro méně kvalifikované operátory.

Dalším bezpečnostním prvkem je použití pouze 48 voltů. Nízké napětí minimalizuje riziko zranění během provozu a servisu.

Servis a údržba

Pro ziskovost jsou zásadní provozní vlastnosti, snížení prostojů a celkové náklady na provoz stroje.

Válec eARX 26-2 je téměř bezúdržbový, což výrazně snižuje celkové náklady na vlastnictví a zlepšuje ziskovost. Není třeba udržovat žádný spalovací motor – ani filtry pevných částic, o které byste se měli starat. Vibrační systém a kyvný kloubový kloub bezúdržbové.

Všechny válce jsou vybaveny auto-diagnostickým systémem, který komunikuje se servisními techniky.

Udržitelnost

Stroj s nulovými emisemi je součástí iniciativy Ammann eMission, která snižuje dopad na životní prostředí a zlepšuje ekonomickou efektivitu.

Produkty v programu eMission představují ve společnosti Ammann novou kapitolu udržitelnosti, včetně snížené úrovně CO2 a menší uhlíkové stopy. To se stává stále důležitější, protože emisní předpisy se zpřísňují.

Jádrem eMission je vývoj vysoce inovativní struktury hnacího ústrojí. Nová generace strojů eMission také odráží závazek minimalizovat údržbu a celkové náklady na vlastnictví. To zahrnuje snížení objemu požadovaných kapalin a zpřístupnění servisních míst.

Tento závazek společnosti Ammann – známý jako ECOdrop – činí nejnovější produkty Ammann výrazně šetrnější k životnímu prostředí.

ECOdrop kombinuje s eMission a vyrábí stroje, které jsou jedinečné z hlediska pozitivního ekologického dopadu a výrazně snižují celkové náklady na vlastnictví stroje díky:

  • Absence dieselového motoru – žádná pravidelná výměna motorového oleje nebo filtru
  • Absence struktury následného zpracování motoru (EGR, DOC, SCR, DPF) – žádné dodatečné náklady ani pravidelná údržba
  • Eliminace nádrže DEF – žádné výměny filtrů, čištění nádrží nebo únik kapalin
  • Vyloučení chladicího systému – žádná chladicí kapalina na výměnu
  • Použití bezúdržbového kloubového kloubu a vibračního systému – po dobu životnosti stroje není nutná žádná údržba
  • Redukce hydraulického oleje na 4 litry – potřeba pouze pro okruh řízení

Ammann ServiceLink je standardní funkcí strojů eMission. ServiceLink je jednoduchá a efektivní metoda správy vozového parku pro stavební stroje, která poskytuje komplexní kontrolu strojních dat pro vozový park zákazníků. Tento způsob vlastního monitorování usnadňuje vyhnout se drahým prostojům, vyhodnocuje parametry a nabízí intuitivní ovládání.

Zdroj: Ammann.com - První elektrický vibrační válec

Související články

O vibračních válcích, Novinky

12.10.2022