Válce Ammann pro renovaci silnic

Válce Ammann pro renovaci silnic

TANDEMOVÝ VÁLEC AMMANN JE IDEÁLNÍ VOLBA PRO RENOVACI SILNIC

Na německé stavbě, poblíž letiště Kolín nad Rýnem-Bonn, úspěšně prošel testem tandemový válec Ammann ARP 75 StV.

PROJEKT

Stroj byl testován při hutnění podkladních i obrusných vrstev – s velmi pozitivními výsledky.
Délka rekonstrukce – 1 800 m, šířka 7,5 m.

Ammann ARP75 (EU Stage V, U.S. EPA Tier 4 Final)

Technické specifikace:
Provozní hmotnost: 7375 kg (16259 lb)
Šířka běhounu: 1500 mm
Motor: Kubota V3307-CR-T – 54.4 kW (74 HP)

PRVNÍ DEN

Stroj ARP 75 pracoval bezprostředně za finišerem a měl za úkol před-hutnění 6 cm podkladní vrstvy (AC16 BS 25/55-55). Válec byl nastaven na vysokou amplitudu a frekvenci (48 Hz), pro oba vibrační běhouny. Systém kropení byl nastaven na 30% a rychlost pojezdu na optimální hodnotu. Stroj obsluhoval zkušený operátor, který ocenil snadné ovládání. Stroj byl nastaven do “krabího chodu” – a opět operátor vyzdvihl snadnost obsluhy. Ocenil také kvalitu osvětlení a instalaci nových dveřních madel.

DRUHÝ DEN

Úkolem tohoto dne bylo dokončit podkladní asfaltové vrstvy se zvláštním zaměřením na silniční napojení.ARP 75 má dělený běhoun, který umožnil manévrovatelnost a snížení povrchových smykových sil. Nastavení bylo stejné jako předchozí den. Všechny cíle zhutnění byly bez problémů splněny.

TŘETÍ DEN

Povrchová vrstva (AC11 25/55-55) byla uložena v tloušťce 4 cm. ARP 75 nastaveno na nízkou amplitudu a frekvenci (45 Hz), pro oba vibrační běhouny. Systém skrápění pracoval na 30%. Výhodou bylo nastavení stroje na plynulý rozjezd a dojezd. I tato fáze proběhla úspěšně, cíle byly splněny a válec si vedl obdivuhodně.

ZÁVĚR

Stroj během 22 hodin provozu pokryl plochu o rozloze 15.000 m2. Projekt byl vyhodnocen za úspěšný a provozovatel ocenil výkon a intuitivní ovládání ARP 75.

Zdroj: Ammann.com - článek: Tandemový válec Ammann je ideální volba pro renovace silnic

Související články

O vibračních válcích, Novinky

13.12.2023