FUNGUJEME, ALE S OMEZENÍMI - Pro vaši, ale také pro naši bezpečnost omezujeme kvůli koronaviru přístup zákazníkům na naše provozovny. (více informací)
Vzhledem k aktuálním velkým kurzovým výkyvům si prosím každou cenu u nás ověřte telefonicky, děkujeme.
válce Ammann využívají GPS

Zeminové válce Ammann využívají GPS technologie

Vysokorychlostní železnice z letiště

Zeminové vibrační válce značky Ammann s označením ARS200 a ARS220 vybavené inteligentním měřičem zhutnění ACEforce a připojené na systém sběru dat QPoint budou použity na nové lince ICE mezi Stuttgartem a městem Ulm. Zakázka byla zadána společnosti Kemnat prostřednictvím dceřiné společnosti Vinci Construction Terrassement se sídlem ve Stuttgartu. Válce Ammann využívají mimo jiné GPS technologii.

Deutsche Bahn si objednala u společnosti Vinci Infrastructure Germany, aby postavila část vysokorychlostní tratě mezi letištěm Stuttgart a městem Wendlingen. Fáze výstavby zahrnuje zemní práce na 5,4 km dlouhé trati ICE a 7,5 km vedlejších silnic a je rozplánována na období 24 měsíců. Pro tento projekt se používají tahačové válce Ammann ARS200 HX s hladkým a ARS220 HX s ježkovým běhounem. Oba válce jsou vybaveny technologií ACEfore, inovativním řešením pro kontrolu zhutnění. Stroje byly navíc vybaveny připojeným systémem sběru dat ve spolupráci se značkou QPoint.

Tahačové vibrační válce Ammann

Válce ARS se používají na staveništích, kde je vyžadován optimální výkon při zhutňování, jako jsou například železniční a letištní oblasti s vysoce namáhanými podkladními vrstvami. Plně hydrostatický pohon poskytuje větší sílu na soudržných, nerovných nebo šikmých površích. Aby se dosáhlo optimálního zhutnění, kombinují válce ARS inteligentní trakční systém Ammann (ATC). Všechny tři pohony jsou optimálně ovládány a zabraňují prokluzu kol. Inovativní amplitudové a vibrační systémy a vysoká hmotnost (20 t a 22 t) zaručují efektivní zhutnění. Vyztužené pohony ve verzi HX této řady jsou ideální pro staveniště, kde je vyžadována vysoká stoupavost.

Díky inovativnímu systému ACEforce a telematickému systému QPoint se ukázalo, že řada zhutňovačů ARS na staveništi Vinci je mimořádně účinná a umožňuje úplnou sledovatelnost provedené práce. „Síla těchto strojů s integrovanou a komplexní dokumentací ke zhutňování spočívá v inovativní technologii, synergii této technologie a vysoce výkonných zeminových válců ARS, což trvale zvyšují produktivitu práce,“ říká Frédéric Hoeffel, Key Account Manager ve společnosti Ammann. Kombinace těchto dvou systémů přináší působivé výsledky.

Válce Ammann využívají GPS

Technologie ACEforce Ammann v kombinaci s technologií GPS usnadňuje snadnou identifikaci hutněných oblastí. Monitorování hutnícího procesu je tím usnadněno a je velkou pomocí řidiči. Všechny přejezdy jsou zobrazeny přímo na displeji s barevnými kódy. Po dosažení požadovaných hodnot se obsluha může přesunout do jiné oblasti staveniště. Omezuje tak nadbytečné přejezdy, šetří čas a palivo a zvyšuje produktivitu. Tento systém také umožňuje poskytnout kompletní GPS mapování shromážděných informací.

Hlavními argumenty společnosti Vinci byly inovativní technologie řady ARS od společnosti Ammann a systém úspory nákladů s dokumentací. Lze zaznamenat všechny relevantní hodnoty, jako je počet přejezdů, údaje o poloze, rychlost jízdy, hodnoty tuhosti hutněného povrchu, bez ohledu na to, zda se jedná o hladký nebo ježkový běhoun. Data zobrazená na displeji mohou být přenesena do centrálního počítače v reálném čase. Dohlížitel webu může online monitorovat a dokumentovat celý proces zhutňování. Kromě toho může podle potřeby poskytovat řidiči informace o únosnosti podloží nebo jej přímo instruovat a optimalizovat tak proces zhutňování. Všechna shromážděná data mohou být použita pro denní nebo periodická hodnocení. Data mohou být použita podle potřeby pro další použití, např. Zprávy o práci, nebo které mají být použity jako dokumentace pro objednatele.

Připoj a jeď

„Stroje jsou v konfiguraci plug-and-play a celý inovativní systém byl navržen tak, že řidič potřebuje pouze připojit hardware k počítači, který automaticky aktivuje strojová data uložená během počáteční instalace. Tým na místě nemusí provádět žádnou další konfiguraci a práce mohou začít bez chyb operátorů nebo konfigurací, “říká Kuno Kaufmann, vedoucí digitálních produktů ve společnosti QPoint. To umožnilo týmu Vinci začít se zhutňovacím  procesem přímo pod dohledem Deutsche Bahn.

Na začátku práce bylo vytvořeno a označeno testovací pole Deutsche Bahn. Vzorky půdy byly odebrány z testovacího pole a analyzovány. Z analýzy půdy vzešel vyvážený recept na  pojivo, ve kterém je vhodný mísicí poměr se zeminou aby byly zajištěny požadované hodnoty tuhosti.

Technologie ACEforce

Pro zhutnění takto vylepšené půdy byla použit válec ARS220 s vysokou amplitudou pro ježkový běhoun a rychlostí 2 až 2,5 km/h. Řidič okamžitě viděl nárůst tuhosti přímo na displeji díky inteligentnímu zhutňovacímu systému ACEforce. Na displeji se navíc zobrazí valivé značky. Zobrazené hodnoty a kolejové dráhy jsou přenášeny v reálném čase do stacionárního počítače společnosti Vinci Infrastructure Germany. Touto metodou byla ve velmi krátké době zaručena homogenní únosnost celé zkušební oblasti s hodnotami požadovanými objednatelem – Deutsche Bahn. Nakonec bylo byla celá oblast srovnána a a zhutněna válcem ARS200 s hladkým běhounem. Pro zajištění kvality byly znovu odebrány vzorky půdy a analyzovány v laboratoři.

Deutsche Bahn letos zahájila velké množství projektů na denaturaci a modernizaci železniční trati kolem Stuttgartu. Tato smlouva je součástí jednoho z největších probíhajících projektů v Německu. Staveniště také pomůže vytvořit podmínky pro budoucí vysokorychlostní linku „Magistrale Européenne“, která spojí Paříž a Budapešť.

Tahačové válce Ammann si můžete otestovat prostřednictvím naší půjčovny strojů

Související stroje

Fotogalerie:

Zdroj: Ammann.com - Válce Ammann využívají GPS

Související články

O vibračních válcích, Novinky

12.11.2019