2-takt vs. 4-takt
Tento článek přináší porovnání motorů pro vibrační pěchy, zda jsou lepší 2-taktní nebo 4-taktní motory.

Motor Honda
Hodně už toho bylo řečeno a napsáno o těchto dvou různých technologiích motorů pro vibrační pěchy.
Oba motory mají své výhody i nevýhody; hodně záleží na podmínkách, při kterých jsou motory využívány.
Tzv. „z učebnice“: 2-taktní motory mají některé výhody oproti 4-taktním, jako je například nižší hmotnost, vyšší výkon na jednotku, nižší výrobní náklady a jednodušší design. Tyto vlastnosti jsou jasné.
Výhodné je stále ještě použití pro „kapesní“ zařízení (motorové pily, vyžínače, atd.), kde 4-taktní motory mají ještě více nevýhod než ty 2-taktní.
Nicméně, jistě nelze popřít, že 2-taktní motory mají ve srovnání s 4-taktnímy motory i některé nevýhody.
Za prvé, je obtížné namíchat vždy ten správný poměr paliva a oleje.
Obecně platí, že startování stroje s 2-takt motorem je rovněž obtížnější. Kromě toho, 2-taktní motory mají vyšší spotřebu paliva a oleje, vyšší nároky na údržbu, jsou hlučnější a v neposlední řadě také mají tendence vypouštět do ovzduší větší množství nespálených uhlovodíků (HC) a částic (PM) z důvodu především spalování oleje v benzínu, a vzhledem k tomu, že část paliva vychází přímo z výfuku při nedokonalém spalování.
Uhlovodíky (HC) obsahují mnoho toxických látek, které mohou způsobovat mimo jiné rakovinu případně mají další
nepříznivé účinky na zdraví. Jedním ze známých uhlovodíků je benzen.
Oxidy dusíku (NOx) je skupina vysoce reaktivních plynů, které obsahují dusík a kyslík v různých množstvích. Uhlovodíky (HC) reaguje s oxidy dusíku (NOx) za přítomnosti slunečního světla vytváří ozón.
Částice (PM) jsou malé částice nebo kapky suspendované ve vzduchu, které mohou získat celou řadu chemických složek. Menší částice jsou obecně škodlivé pro lidské zdraví, protože pronikají hlouběji do plic než větší částice.
V níže uvedeném grafu, jsme porovnali hodnoty emisí 2-taktních motorů běžně používaných pro vibrační pěchy se 4-taktním motorem Honda GXR120RT, které používají do vibračních pěchů Ammann. Pro srovnání jsme v následujícím odkazu přidali další 4-taktní motor pro pěch (i jiné značky než Honda).
Porovnání motorů pro vibrační pěchy

grafy
Hodnoty emisí jsou brány z databáze Environmental Protection Agency (E.P.A.).
https://www.epa.gov/otaq/documents/eng-cert/nr-s-si-cert-ghg-15.xls
Mnohem více škodlivé pro životní prostředí obecně, ale také pro zdraví obsluhy jsou hodnoty HC+NOx, které jsou u 2-taktních motorů o více než 250% vyšší než u motoru Honda GXR120RT.Z tohoto grafu můžeme vidět, že hodnota CO pro 4-taktní motory je obecně o 40-80% vyšší ve srovnání s 2-taktními motory (avšak stále nižší než je definována úroveň emisí dle předpisů „Euro 2“ (2012/88 / ES) – což je 603 g / kW-hr).
Plyn CO není škodlivý pro provozovatele, jestliže je provozován pod širým nebem.
Maximální hodnoty pro motory s objemem větším než 50 ccm byly stanoveny na 72 g/kW-h (2012/88 / ES).
Výrobce motorů Honda je přesvědčen, že pro životní prostředí, ale i pro obsluhu jsou 4-taktní technologie to nejlepší.
Motory Honda GXR120RT jsou certifikovány pro prodej a provoz v Evropě, Spojených Státech, Kanadě a Austrálii. Stejný motor vyhovuje pro všechna tato území z hlediska emisí.
Motor Honda GXR120RT byl speciálně navržen a vyvinut pro zástavbu do vibračních pěchů. Jako příslušenství je pro tyto motory dodávána kontrolka hladiny oleje.
Ta správná volba, pokud se jedná o …
- šetrnost k životnímu prostředí
- výrobu ekologicky šetrných strojů
- nákupu / užívání výrobků šetrných k životnímu prostředí
Otestujte si vibrační pěchy Ammann prostřednictvím naší půjčovny strojů
zdroj: Ammann-Group.com (03.2016)
Související stroje
- nový vibrační pěch Ammann - prémiová výbava - prémiová výbava - vibrační pěch Ammann
- SKLADEM
- provozní hmotnost: 62 kg
- motor: Honda GX100
- provozní hmotnost: 62 kg
- motor: Honda GX120
- provozní hmotnost: 68 kg
- motor: Honda GX120
- provozní hmotnost: 68 kg
- motor: Honda GX100
- pracovní šíře: 280 mm
Související články
Vibrační deska APH6530 při pracovním procesu
FOTO | Vzhledem k neustále se měnícímu podkladu vibrační deska plně využila svůj potenciál a prokázala, že ani různé materiály pro stroj APH 6530 nepředstavují žádný problém.
Ammann rozšířil využití měřiče zhutnění ACEecon
FOTOGALERIE | Počínaje červnem 2017 bude možné objednat obousměrné vibrační desky APR 4920 a APR 5920 také s měřičem přírůstku zhutnění ACEecon.
Ammann slaví 150. výročí
INFO | Společnost Ammann při svém kulatém výročí zdvojnásobuje úsilí v oblasti technologie a udržitelnosti – dvou hnacích sil, které stojí za prvními 150 lety úspěšnosti.
Čas jsou peníze
VIDEO | Čím rychleji je stavební projekt dokončen v souladu s příslušnými specifikacemi kvality, tím vyšší je zisk.
VIDEO: závěsné vibrační desky Ammann (2016)
VIDEO | Představení nesených desek Ammann - modely 2016
Hutnicí technika Ammann v barvách Bobcat
FOTO, VIDEO | Vibrační pěchy, vibrační desky a vibrační válce Ammann se vyrábí také v bílém provedení pro značku Bobcat.
Elektrické desky s výkonem benzínových
Nové jednosměrné vibrační hutnící desky eAPF15/40 a eAPF15/50 od společnosti Ammann vyvracejí představu, že při použití elektrického stroje je třeba slevit z výkonu.
Ammann představil nejlehčí pěch
VIDEO, FOTOGALERIE | Vibrační pěch ATR30 váží pouhých 29 kg, tedy asi polovinu hmotnosti druhého nejlehčího pěchu v produktové řadě společnosti Ammann.
Ammann podporuje zdravý životní styl
INFO | Lehká hutnící technika Ammann pomáhá stavět rekreační stezky- Saúdský projekt podporuje zdravý životní styl.
Ammann získal ocenění Red Dot
Společnost Ammann obdržela ceny Red Dot za Ammann APH 110-95, tříhřídelový hydrostatický vibrační deskový zhutňovač, Ammann Rammax 1575, příkopový válec, a za Ammann ARX 90, kloubový tandemový válec.
Představení nové hydrostatické desky Ammann
Ammann APH85/95 je plně hydraulická, reverzibilní vibrační deska, která vyniká svou vysokou kompresní silou díky unikátní tříhřídelové technice. Dosahuje maximální odstředivé síly 85 kN a frekvence vi...







