Nový Locust 904

Nový Locust 904

Slovenský, smykem řízený nakladač ve světové premiéře

Překlad původního článku Nový Locust 904 z webu Proficar.sk

V posledním článku věnovaném Krupinské společnosti Way Industries jsme slíbili, že vám brzy ukážeme jejich zcela nový model. A protože sliby by měly plnit a navíc nastala ta správná konstelace, aby nám výrobce mohl poslat třeba oficiálně data, můžeme vám ve světové premiéře představit smykem řízený nakladač Locust 904. V porovnání s předchůdcem se označení posunulo jen o jedno jediné číslo, ve skutečnosti však jde o kompletně přepracovaný produkt s pozoruhodným funkčním designem, který díky novému tvaru výložníku významně vylepšuje výhled operátora.

Doba, kdy v designu vítězil pouze účel a funkčnost, je dávno pryč. A i díky tomu vypadá Locust 904 vážně dobře, ať se na něj podíváte z kterékoli strany. Například zepředu. Připomíná vám něco? Vám tedy možná ne, ale na nás tento stroj s otevřenými bočními kryty působí tak trochu jako mechanický hmyz. Co vlastně není tak daleko od pravdy, protože Locust je v překladu do češtiny kobylka.

Každopádně v designu této Krupinské novinky najdete mnohem více zajímavých detailů. Nepřehlédnutelné je také zadní čelo, respektive kryt motoru s otvory kopírujícími tvar buněk včelích plástů, ale nejvíce asi „svítí“ oranžové boční boxy nad zadními koly.

Locust 904

Tyto zvláštní formované konzoly tu nejsou jen proto, aby vypadaly jinak. Významným způsobem totiž usnadňují pravidelné servisní úkony. Pod jejich kryty se ukrývá akumulátor s odpojovačem, tankovací hrdlo palivové nádrže, vzduchový filtr, ventilátor přídavného chlazení hydrauliky, ale také nádržka kapaliny pro ostřikovače a hrdlo na dolévání hydraulického oleje.

Nádrže v rámu, nosnost 1 t

Mimochodem, když už jsme u nádržích – ty dvě hlavní na naftu a hydraulický olej jsou chytrým způsobem integrovány přímo do ocelového rámu stroje. Díky konstrukčním změnám a jinému uspořádání některých funkčních skupin vznikl pod zmíněnými boxy prostor k umístění přídavných závaží. Bez nich má 904 nosnost 900 kg, s protizávažím se zvýší na rovných 1000 kg.

Nový Locust 904

Pravděpodobně nejdůležitějším novým konstrukčním detailům, který si ti pozornější z vás už určitě všimli, je samozřejmě upraven tvar výložníku. Český designér Martin Tvarůžek, který je autorem návrhu „devět set čtyřky“, výložník několikrát zalomil tak, aby snížil jeho horní hranu a vylepšil tím boční výhled operátora. A to se skutečně podařilo.

Výložník je ve srovnání se staršími modely až o 200 milimetrů níže ai to přispělo k celkovému zlepšení výhledu až o čtrnáct procent. Pokud jde o samotné pracoviště obsluhy, mnoho podrobností k dispozici zatím nemáme a chybí nám i fotografie. Z toho, co víme, můžeme prozradit, že se v interiéru objeví informační (pravděpodobně dotykový) displej a chybět nebude ani klimatizace.

Locust 904

O parametrech použité pohonné jednotky toho zatím také mnoho nevíme. Máme ale potvrzeno, že motor bude opět pocházet od společnosti Perkins a samozřejmostí bude i to, že Locust 904 bude plnit momentálně nejpřísnější emisní limity Stage V.

autor: Miro Tatic, zdroj: Proficar.sk

Foto

Nakladače Locust

Související články

O nakladačích, Novinky

9.6.2021