Ovládání nakladačů Locust

Ovládání nakladačů Locust

Ovládací schéma pro nakladače Locust

Ovládání nakladačů Locust – rozmístění ovládacích a kontrolních zařízení je řešeno na základě dosavadních zkušeností, poznatku ergonomie, závazných norem a vyhlášek. Všechny ovládací elementy jsou soustředěny v kabině řidiče, která je konstruována esteticky, s ohledem na pohodlí obsluhy.

Levá páka

Levá páka

Levá ovládací páka:

Poloha:
Apáka dopředu – jízda levé strany dopředu
Bpáka dozadu – jízda levé strany dozadu
Cpáka doleva – vyklápění lopaty
Dpáka doprava – přiklápění lopaty

 
 

Pravá páka

Pravá páka

Pravá ovládací páka:

Poloha:

A páka dopředu – jízda pravé strany dopředu
Bpáka dozadu – jízda pravé strany dozadu
Cpáka doleva – zvedání výložníku
D páka doprava – spouštění výložníku

 

Ovládací a kontrolní zařízení (mechanická přístrojovka)

ovládací prvky

Ovládací prvky

  1. pravá ovládací páka (ovládání výložníku, PZ a pojezdu pravé strany)
  2. levá ovládací páka (ovládání lopaty a pojezdu levé strany
  3. tlačítko klaksonu
  4. tlačítko pravých směrových světel
  5. tlačítko ostřikovače celního okna
  6. tlačítko levých směrových světel
  7. nádržka ostřikovače
  8. pedál ovládání vstřikovacího čerpadla
  9. spínač ovládání PZ (přídavných zařízení)
  10. spínač aretace ovládání PZ
  11. pedál nouzové brzdy
  12. zásuvka montážní lampy
  13. teploměr chladící kapaliny motoru
  14. teploměr hydraulického oleje
  15. ukazovatel množství paliva
  16. počítadlo motohodin
  17. stropní světlo s vypínačem
  18. spínač stěrače
  19. dvoupolohový spínač ventilátoru topení
  20. dvoupolohový spínač osvětlení (poloha 1 – parkovací světla a osvětlení přístrojů, poloha 2 – silniční osvětlení)
  21. spínač pracovních světel
  22. spínač majáku
  23. spínač parkovací brzdy (používá se například při práci s podkopem)
  24. spínač varovných světel
  25. pojistková skříňka
  26. kontrolka směrových světel
  27. kontrolka vnějšího osvětlení
  28. kontrolka pracovních světel
  29. kontrolka parkovací brzdy
  30. kontrolka výstražných světel
  31. kontrolka nabíjení akumulátoru
  32. kontrolka mazání motoru
  33. kontrolka žhavení
  34. kontrolka majáku
  35. kontrolka rezervy paliva
  36. spínací skříňka (Poloha 0 – všechno vypnuté, poloha 1 – žhavení, poloha 2 – startování motoru)
  37. kontrolka vyrovnávaní lopaty
  38. kontrolky zařazeného rychlostního stupně
  39. kontrolka aretace PZ
  40. tažný spínač blokování hydrauliky
  41. kontrolka blokování hydrauliky
  42. páka ručního ovládaní vstřikovacího čerpadla (Páka úplně vpředu „MAX“ maximální dodávka paliva, páka úplně vzadu „MIN“ minimální dodávka paliva – volnoběh.
  43. tlačítko řazení rychlostního stupně
  44. spínač vypínaní vyrovnávaní lopaty
V případě potřeby trvalého přívodu tlaku do větve přídavného zařízení, např. při práci s podkopem, anebo rýhovačem, je nutné vytáhnout tažný spínač 40 (obr. 22), přičem se rozsvítí kontrolka 41 a stlačit spínač 10 (obr. 22) aretace PZ (přídavného zařízení) na pravém ovladači. Tehdy se rozsvítí kontrolka 37 na přístrojovém panelu. Tímto způsobem je otevřený průtok oleje ze sekce rozvaděče stroje do pravé rychlospojky PZ.

Ovládání nakladačů Locust s příslušenstvím

Obsluha přídavných zařízení se vykonává přesunutím spínače na pravé ovládací páce do polohy A, anebo B. Tím je PZ ovládané v jednom, anebo druhém směru. Stlačením tlačítka aretace pod ním se zafixuje hlavní (pracovní) směr pohybu hydromotoru. (např. vrták, rýhovač, fréza, anebo zametací válec). Opětovným stlačením tlačítka se funkce zruší.

Související článek:

 


Související nakladače

  • smykový nakladač Locust
  • Bod přetížení: 1.500 kg
  • Vznětový motor Perkins (36 kW)
  • provozní hmotnost: 3.250 kg

- smykem řízený nakladač
- motor PERKINS (45 kW)
- max. rychlost 14 km/h
- provozní hmotnost: 3.433 kg
- nominální nosnost: 935 kg

- motor Perkins (55 kW)
- provozní hmotnost: 4.300 kg
- nominální nostnost: 1.200 kg
- max.rychlost: 19 km/h (speed+)

Související články

O nakladačích, Novinky ,

15.7.2010